Wednesday, July 21, 2010

diari hari ini.....22/7/2010

aku ke sekolah hari ini...seperti biasa....
hari-hari di isi seperti biasa....sampai kesekolah  terus sign nama di pejabat..
kemudian ke surau...mengisi rohaniku dgn bacaan zikir maksurat dan solat dhuha selepas itu...
baru ada kekuatan jiwa memulakan tugas......
kemudian aku ke kelas ting 6 mulia fizik.....membincangkan tutorial...fizik alhamdulillah habis...
so aku boleh concentrate buat revision lepas tu...utuk percubaan stpm tak lama lagi....
tapi...hampir lupa...perlu ku siapkan ujian setara 2 untuk mereka.....
ah...tak habis2 ujian ...begitulah exam orientednya  sistem pendidikan....
kadang2 terbeban juga....banyak kerja lain nak buat.....tapi asyik ujian je...
namun...begitu kerjaya guru ini....terlalu byk paper work...sedikit interaksi dgn pelajar...
tapi aku tidak melepaskan peluangku untuk bermesra dgn anak murid ku....
aku rasa interaksi cukup ptg bagi ku utuk ku lebih mengenali mereka...untuk memudahkan pengajaranku....aku rasa terhibur dgn mereka.........
mereka pelajar dewasa....lebih matang dan lebih senang berinteraksi....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...